کد خبر:1711

با اشاره به تغییر فلسفه استعدادیابی در فوتبال کشور؛
مرادی: مبنای استعدادیابی فدراسیون فوتبال، برنامه ریزی، اجرا و سازماندهی خواهد بود

 

 

مسئول استعدادیابی فوتبال آقایان کمیته جوانان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تغییر فلسفه استعدادیابی در فوتبال کشور افزود: استعدادیابی فدراسیون فوتبال بر مبنای برنامه ریزی اجرا و سازماندهی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان مازندران، “حسین مرادی” در مراسم افتتاحیه اردوی استعدادیابی فوتبال پسران زیر ۱۹ سال استان های گیلان و مازندران که با حضور ۵۰ بازیکن در ساری برگزار شد، اظهار داشت: استعدادیابی در فدراسیون فوتبال درختی تناور است که همیشه وجود داشته و طی سالیان گذشته این استعدادیابی برای تیم های ملی برگزار شده است.

وی با بیان این مطلب که《استعدادیابی از سال ۱۳۹۹ با حضور دکتر ماجدی در کمیته جوانان تغییر نموده و با فلسفه و رویکرد جدیدی در حال انجام است》، ادامه داد: در این راستا تمام استان ها و عوامل اجرایی کشور با سازماندهی جدید پای کار آمدند و طرح تیسکو که شامل هوش، ارتباط، تکنیک و سرعت یک فوتبالیست می شود در راستای استعدادیابی نوجوانان و جوانان اجرایی شد.

مرادی در ادامه با اشاره به برگزاری اردوی استعدادیابی در رده نوجوانان کشور گفت: بر این اساس، کشور به ۸ منطقه تقسیم شد که در هر گروه ۴ استان حضور داشته و با حضور استعدادیابان فوتبال کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مسئول استعدادیابی فوتبال آقایان کمیته جوانان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:
بعد از ارزیابی مجموعه بازیکنان کشور، ۱۵۰ بازیکن برتر شناسایی شدند و با حضور در کمپ تیم های ملی، مورد ارزیابی و بررسی دقیق و تخصصی استعدادیابان قرار گرفتند که پروفایل تخصصی هر یک از این بازیکنان همانند بازیکنان حرفه ای در بانک اطلاعاتی کمیته جوانان موجود است.

مرادی خاطرنشان کرد: در نهایت ۸۰ تا ۹۰ نفر از بازیکنان فوق الذکر در اختیار سرمربی تیم ملی نوجوانان قرار گرفتند که این فلسفه به شکل دقیق همانند رده نوجوانان در سطح فوتبال جوانان نیز در حال انجام است.

 

 

وی در ادامه با تقدیر از میزبانی مطلوب هیات فوتبال استان مازندران از اردوی استعدادیابی فوتبال پسران زیر ۱۹ سال استان های گیلان و مازندران، افزود: در این مرحله بازیکنان فوتبال رده جوانان ۱۸ استان در سطح کشور مورد ارزیابی تخصصی قرار میگیرند و در مرحله بعدی نیز استعدادیابی ۱۴ استان باقیمانده انجام خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه مرحله کشوری استعدادیابی رده جوانان نیز در کمپ تیم های ملی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: فلسفه استعدادیابی فدراسیون فوتبال امسال بر مبنای برنامه ریزی، اجرا و سازماندهی خواهد بود که در تمامی استان های کشور مورد توجه و تاکید قرار خواهد گرفت.

مرادی اظهار کرد: تا امروز همه استان های کشور در این خصوص نقش آفرینی نموده و پیگیر اخبار مربوط به استعدادیابی هستند تا استعداد فوتبالی فرزندان این مرز و بوم به بهترین شکل ممکن مورد شناسایی قرار گرفته و بستر مناسبی برای آینده تیم های ملی فراهم شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اردوی استعدادیابی فوتبال جوانان استان های گیلان و مازندران امروز با حضور استعدادیابان فدراسیون فوتبال که مربیان ملی در سطوح پایه هستند برگزار شده و نفرات شرکت کننده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.