کد خبر:4990

حضور رئیس مرکز عالی پزشکی فیفا (ایفمارک) در مازندران؛
دکتر زهره هراتیان: دغدغه هیات فوتبال مازندران سلامت ورزشکار است

 

 

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، صبح امروز و با دعوت ریاست هیات فوتبال استان، دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز عالی پزشکی فیفا (ایفمارک) در مازندران حضور یافت و جلسات تخصصی پزشکی ورزشی در محل ساختمان هیات فوتبال برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر درزی خلردی ریاست هیات فوتبال مازندران،آنیتا امیدی نائب رئیس بانوان هیات،دکتر بهنام ثبوتی عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال،دکتر عباس زاده رئیس کمیته پزشکی هیات فوتبال استان ،جمشید پازوکی مسئول کمیته مسابقات و دیگر مسئولین برگزار شد و مسائل و مشکلات روز پزشکی جامعه فوتبال مورد بررسی تخصصی قرار گرفت.

 

 

در آغاز این جلسه دکتر رحیم درزی خلردی ریاست هیات فوتبال مازندران ضمن خوشآمد و تشکر از حضور دکتر هراتیان در استان مازندران بیان داشت: همیشه یکی از دغدغه های بنده به عنوان متولی فوتبال مازندران، سلامتی ورزشکاران این رشته بوده و متاسفانه درگذشت امیرحسین شیرچی عزیز هم باعث شد تا نسبت به این موضوع حساسیت های بیشتری را به خرج دهیم و با دعوت از دکتر هراتیان به دنبال راهکارهایی برای تضمین سلامتی ورزشکاران فوتبالیست استان مازندران هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران ما بدون بررسی درست و اصولی پزشکی پا به زمین فوتبال می گذراند و متاسفانه شاهد اتفاقات تلخ و مصدومیت های شدیدی خواهیم شد که می تواند سرنوشت یک فوتبالیست را تغییر دهد.

ریاست هیات‌فوتبال مازندران تصریح کرد: هیچ اولویتی بالاتر از سلامت ورزشکاران فوتبال برای من و همکارانم در هیات فوتبال استان وجود ندارد و امیدواریم تا با کمک مرکز ایفمارک ایران بتوانیم قدم رو به رشدی را در این حوزه برداریم.

 

 

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز عالی پزشکی فیفا (ایفمارک) ضمن تقدیر از دعوت ریاست هیات فوتبال مازندران گفت: بسیار خوشحالم که امروز در استان زیبای مازندران حضور دارم و این میزان از دغدغه مندی هیات فوتبال مازندران در خصوص سلامت ورزشکاران در زمین های فوتبال را باید به فال نیک گرفت.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه مازندران جز اولین استان های کشور خواهد بود که در آینده ای نزدیک، یک مرکز تخصصی پزشکی را زیر نظر ایفمارک ایران ایجاد خواهد کرد تا تمامی فوتبالیست های این استان مورد بررسی سلامت جسمانی قرار بگیرند که کار بزرگی از سوی هیات فوتبال مازندران خواهد بود.

 

 

دکتر ثبوتی عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نیز در این جلسه عنوان کرد: قطعا دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز می تواند به عنوان یار هیات فوتبال مازندران در این راه همراه باشد و قطعا در آینده مازندران پتانسیل این را خواهد داشت تا از استان های دیگر نیز برای طی مراحل سلامت پزشکی مراجعه کننده داشته باشد.

وی در پایان افزود: به هر حال این اقدام هیات فوتبال مازندران شایسته تقدیر است و همه باید به این هیات در راه تضمین سلامتی فوتبالیست های این استان زیبا کمک کنیم.