کد خبر:5004

برگزاری کلاس دانش افزایی پیش فصل ناظران و داوران فوتبال استان؛
خداداد افشاریان:داوران مازندران مرد روزهای سخت هستند

 

 

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، صبح امروز کلاس دانش افزایی پیش فصل ناظران و داوران فوتبال استان با حضور خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران و دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال، رحیم درزی خلردی رئیس هیات فوتبال مازندران و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران بابلسر برگزار شد.

این کلاس دانش افزایی با حضور غریب به ۸۰ داور و ناظر آقا و خانم فوتبال استان مازندران در ۲روز (تئوری و تست آمادگی جسمانی) برگزار می شود و آخرین تغییرات قوانین داوری و موضوعات اساسی داوری فوتبال در این دوره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

در مراسم افتتاحیه این دوره از کلاس دانش افزایی رحیم درزی خلردی ریاست هیات فوتبال مازندران ضمن خوشآمد به حاضرین در سالن بیان داشت: بسیار خوشحالم که بازهم در کنار هم و در یک کلاس آموزشی داوری قرار گرفته ایم که این کلاس یک فرق عمده با کلاس های قبلی دارد و آن هم تدریس مباحث کلاس توسط داوران لیگ برتری استان مازندران است که باید به این موضوع افتخار کرد.

وی در ادامه با تشکر از حضور خداداد افشاریان و دانیال مرادی در این کلاس گفت: حضور رئیس کمیته و رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال در این مراسم نشان از اهمیت داوران استان مازندران دارد و باید گفت که این مسئولین به داشتن همچین داورانی می بالند.

ریاست هیات فوتبال مازندران در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کلاس تاکید داشت: داوری یکی از سخت ترین کارهای فوتبال است که هر کسی توان آن را ندارد و افرادی خاص می توانند در این حرفه موفق باشند، پس باید با تمام توان و بالا بردن سطح دانش داوری به موفقیت خودتان کمک کنید و مطمئن باشید که هیات فوتبال مازندران هم با تمامی ظرفیت ها از داوران خود حمایت خواهد کرد.

 

 

خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه و مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان هم اظهار داشت: سهم مادی داوران از فوتبال امروز با این گردش مالی بسیار ناچیز است، اما بیشترین فشار عصبی را باید داوران تحمل کنند که همین موضوع داوری را به یکی از سخت ترین کارهای دنیا بدل کرده است.

وی افزود: داوران مازندرانی همیشه مرد روزهای سخت بودند و کمیته داوران در سخت ترین شرایط از داوران استان مازندران کمک گرفته است که خوشبختانه در اکثر مواقع هم از این آزمون های دشوار سربلند بیرون آمده اند.

خداداد افشاریان در پایان خطاب به داوران حاضر در سالن گفت: تا می‌توانید سطح دانش علمی و داوری خود را افزایش دهید تا بی نقص تر باشید و بتوانید در شرایط سخت تصمیمات درستی بگیرید.

 

 

دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال کشورمان نیز در پایان مراسم افتتاحیه بیان داشت: بنده چند سالی به عنوان مدرس کلاس های دانش افزایی پیش فصل در خدمت شما بوده ام، اما امروز در یک اتفاق ویژه، شاهد تدریس کلاس توسط داوران لیگ برتری استان مازندران که همیشه از بهترین های ایرانند هستیم.

وی با تاکید بر توانمندی داوران فوتبال استان مازندران عنوان کرد: قطعا در آینده با توجه به ظرفیت های داوری در مازندران شاهد داوران بیشتری برای قضاوت در سطح اول فوتبال کشور و حتی دنیا خواهیم بود که این موضوع مستلزم تلاش شبانه روزی داوران عزیز نیز می شود.

 

 

عکس از امیرحسین کافتری