کد خبر:1812

با حضور رئیس سازمان لیگ فوتسال ایران؛ جلسه توجیهی نمایندگان و مسئولین کمیته فوتسال مازندران برگزار شد

 

به همت کمیته فوتسال هیات فوتبال مازندران و برای نخستین بار در استان، با حضور رئیس سازمان لیگ فوتسال ایران، رئیس هیات فوتبال مازندران، رئیس کمیته فوتسال هیات فوتبال مازندران و روسای کمیته های هیات فوتبال استان، جلسه توجیهی نمایندگان و مسئولین کمیته فوتسال شهرستان های استان مازندران در بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، آرش جابری رئیس سازمان لیگ فوتسال ایران در این جلسه اظهار کرد: مازندران همیشه مهد فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش بانوان و آقایان بوده ولی به حق واقعی خود در این بخش دست نیافته است.

وی ادامه داد: حضور فوتسال مازندران در جایگاه اصلی خود نیازمند آن است که پویایی از لیگ های استان شکل بگیرد تا تبلور آن را در بخش کشوری شاهد باشیم.

جابری با اشاره به تیم های مازندرانی حاضر در ادوار لیگ فوتسال کشور، تیم شهروند ساری را یکی از نمادهای فوتسال کشور عنوان کرد و افزود: ان شاء الله مجموعه استان به تیم فوتسال شهروند ساری کمک کنند و حیات و دوام آن را دوام و قوام بخشند، ضمن اینکه در بخش بانوان نیز شاهد حضور تیم هایی از استان مازندران در لیگهای کشوری هستیم.

رئیس سازمان لیگ فوتسال ایران در ادامه با بیان اینکه نگاه مدیریت جدید هیات فوتبال مازندران از شرق تا غرب استان را به شکل یکسان پوشش خواهد داد، خاطرنشان کرد: پراکندگی پایگاه های استعدادیابی و تیم ها در نقاط مختلف استان از گلوگاه تا رامسر نشان دهنده نگاه منصفانه هیات فوتبال مازندران به مسابقات استانی است.

جابری با تصریح اینکه فوتسال در مازندران یک مقوله شناخته شده است، یاداور شد: طی سال های گذشته تیم های خوبی در بخش آقایان و بانوان در این استان حضور داشتند و امیدواریم بار دیگر صلابت فوتبال و فوتسال این خطه را در مسابقات کشوری شاهد باشیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات در قالب ۱۵ لیگ برای آقایان و ۶ لیگ در بخش بانوان در سطح کشور، خاطرنشان کرد: تلاش سازمان لیگ فوتسال ایران برگزاری شایسته مسابقات در اقصی نقاط کشور است که تبلور آن در تیم ملی فوتسال متجلی خواهد بود.

رئیس هیات فوتبال استان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این گونه کلاس های توجیهی در راستای آگاهی بخشی و بروزرسانی اطلاعات فراگیران و بر اساس آخرین ورژن فدراسیون، AfC و FIFA بوده و طبق تقویم مدون، نه تنها در حوزه کمیته فوتسال بلکه برای سایر کمیته های هیات فوتبال مازندران نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در حوزه بانوان تاکید کرد و افزود: بجز این حوزه، پرداختن به حوزه استعدادیابی و فوتبال پایه نیز مد نظر ویژه هیات فوتبال استان مازندران قرار دارد.

درزی خلردی با بیان اینکه اعضای هیات فوتبال شهرستان ها بجز برگزاری مسابقات، در حوزه استعدادیابی نیز فعال باشند، ادامه داد: استعدادیابی های آتی هیات فوتبال مازندران در قالب مسابقات رسمی انجام می شود و طی آن استعدادهای برتر پس از شناسایی، زیر نظر مربیان مجرب استان مازندران آموزش می بینند تا در صورت نیاز به فدراسیون معرفی شوند.

وی اظهار کرد: فوتسال مازندران را تا چند سال گذشته با نام شهروند ساری می شناختند ولی امروز گستردگی فوتسال مازندران به همه بخش ها سرایت کرده و غرب، شرق و مرکز استان درگیر بحث فوتسال هستند که در حال حاضر بخش فوتسال بانوان نیز به این حوزه اضافه شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه حاضرین به بحث و تبادل نظر در مورد موارد مطروحه در جلسه پرداختند و در خصوص موارد مبتلابه فوتسال استان مازندران بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است دبیر هیات فوتبال استان، رئیس و اعضای کمیته فوتسال، نائب رئیس بانوان هیات فوتبال مازندران و رئیس کمیته داوران هیات فوتبال استان همچنین رئیس هیات فوتبال بابل نیز از جمله حاضرین در این جلسه بودند.